Aanmelden

 

Wachttijd/ aanname stop: De praktijk heeft soms een aannamestop of een wachttijd tussen (digitale) aanmelding en start behandeling (zie home-page voor actuele wachttijd). Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken (elders) een intake krijgt. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de Treeknormen).

Exclusiecriteria: Sommige problemen kunnen (en mogen) niet worden behandeld binnen deze praktijk. De volgende problemen worden niet behandeld: psychotische problematiek, ernstige verslaving, ernstige eetproblematiek , manisch depressiviteit, ernstige agressieregulatie problemen of ernstige persoonlijkheidsproblematiek. Ook als u ernstige maatschappelijke problemen heeft (dakloosheid, zeer hoge schulden, acute dreiging) is deze praktijk niet geschikt. Twijfelt u of uw behandeling om deze reden zou kunnen worden geweigerd, maak dan gebruik van het contactformulier en leg de situatie voor aan ons.

Communicatie: De praktijk werkt veel met digitale hulpmiddelen. Dat komt omdat we een parttime secretariaat hebben en de behandelaars vaak in gesprek zijn met hun cliënten. ‘Digitaal’ is wellicht wat onpersoonlijk maar werkt voor deze praktijk het best. Daarnaast scheelt het soms tijd die we liever inzetten voor uw behandeling.  Mocht ‘digitaal’ echt te moeilijk zijn en er is geen ‘helper’ in de buurt, geeft u dit dan telefonisch door aan het secretariaat/ de secretaresse, Desiree Bakker, zie foto. Dan wordt in samenspraak een alternatief besproken. De secretaresse werkt 2 dagdelen per week en is het best bereikbaar per SMS, Signal-app of per JPO-Clientenlogin (voor mensen die al in behandeling zijn). Whats-App is (wettelijk) verboden en wordt niet beantwoord. Soms, in vakanties, wordt het secretariaat door iemand anders waargenomen.

Aanmeldprocedure: U heeft altijd een verwijsbrief van de huisarts nodig vooraf aan uw aanmelding! Vervolgens dient u de Praktijkinformatie 2024 te lezen, te begrijpen en akkoord te gaan. Misschien besluit u, alsnog, om zich niet aan te melden. Of wilt u eerst uw verzekeringsrechten nog goed nagaan. Bent u eruit en wilt u bij ons in zorg komen? Ga dan naar het Aanmeldformulier. U kunt hier ook de verwijsbrief van de huisarts uploaden. Als de aanmelding én de verwijsbrief van de huisarts ontvangen is, krijgt u na ongeveer een week een belletje of een e-mail met de geschatte wachttijd of als er geen wachttijd is, een datum en tijd voor de intake. Geeft u per omgaande aan of het intake-voorstel schikt? Hierna krijgt u een link naar een beveiligd e-mail-platform (JPO-Cliëntenlogin). Via dit platform wordt allerlei informatie verstuurd, waaronder een vragenlijst met open vragen welke we in de intake samen zullen bespreken. U weet dan al wat er gevraagd gaat worden en u kunt er vast over nadenken. Daarnaast ontvangt u per e-mail een link naar een meerkeuze-vragenlijst (via de website van Embloom). Ook deze wordt met u besproken in de intake. Voor de volledigheid geven we hier aan dat aan een intakegesprek kosten verbonden zijn. Dus geen ‘eerste gratis gesprek’. Voor kosten zie onder Kosten&Tarieven.

NB: tot het moment van intake is uw verwijzer (veelal uw huisarts) of zijn vervanger uw aanspreekpunt. Ook als het minder goed met u gaat (crisis of spoed). Voor spoedeisende zaken buiten kantoortijden kunt u terecht bij Hadoks Acute zorg (voorheen SMASH) , de huisartsen avond-, nacht- en weekenddienst. Deze is bereikbaar via 070-346 96 69. Indien sprake is van levensgevaar belt u natuurlijk 112.

Denkt u bij het eerste gesprek aan uw ID?

Openbaar vervoer: De praktijk is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Tram 3, halte Elandstraat ligt op 5 minuten lopen afstand. Idem voor tram 11, halte Weimarstraat.

Auto: De praktijk is goed bereikbaar met de auto en parkeren kan bijna altijd ‘voor de deur’. Vanaf 18:00 uur geldt er betaald parkeren (1.70E per uur).