Aanmelden

NB: Wachttijd tot intake wordt momenteel geschat op 16 weken. Er is geen wachttijd tot start behandeling na de intake. “Wandelcliënten” kunnen vaak ietsje eerder terecht.

Wachttijd/ aanname stop: De praktijk heeft soms een aannamestop of een wachttijd tussen (digitale) aanmelding en start behandeling (zie home-page voor actuele wachttijd). Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken (elders) een intake krijgt. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de Treeknormen).

Exclusiecriteria: Sommige problemen kunnen (en mogen) niet worden behandeld binnen deze praktijk. De volgende problemen worden niet behandeld: psychotische problematiek, ernstige verslaving, ernstige eetproblematiek , manisch depressiviteit, ernstige agressieregulatie problemen of ernstige persoonlijkheidsproblematiek. Ook als u ernstige maatschappelijke problemen heeft (dakloosheid, zeer hoge schulden, acute dreiging) is deze praktijk niet geschikt. Twijfelt u of uw behandeling om deze reden zou kunnen worden geweigerd, maak dan gebruik van het contactformulier en leg de situatie voor aan ons.

Communicatie: De praktijk werkt veel met digitale hulpmiddelen. Dat komt omdat we een parttime secretariaat hebben en de behandelaars vaak in gesprek zijn met hun cliënten. ‘Digitaal’ is wellicht wat onpersoonlijk maar werkt voor deze praktijk het best. Daarnaast scheelt het soms tijd die we liever inzetten voor uw behandeling.  Mocht ‘digitaal’ echt te moeilijk zijn en er is geen ‘helper’ in de buurt, geeft u dit dan telefonisch door aan het secretariaat/ de secretaresse, Desiree Bakker, zie foto. Dan wordt in samenspraak een alternatief besproken. De secretaresse werkt 2 dagdelen per week en is (voor mensen die al in behandeling zijn) het snelst bereikbaar per Signal-app (zie www.signal.org) of via JPO-Clientenlogin. Whats-App is (wettelijk) verboden en wordt niet beantwoord. Soms, in vakanties, wordt het secretariaat door iemand anders waargenomen.

Aanmeldprocedure: U heeft altijd een verwijsbrief van de huisarts nodig vooraf aan uw aanmelding! Vervolgens dient u de Praktijkinformatie 2025, te lezen, te begrijpen en akkoord te gaan. Misschien besluit u, alsnog, om zich níet aan te melden. Gaat u ook uw verzekeringsrechten goed na. Zie voor tarieven en informatie over vergoeding door uw zorgverzekeraar het tabblad Tarieven, op deze site. Bent u eruit en wilt u bij ons in zorg komen? Ga dan naar het Aanmeldformulier. U kunt hier ook de verwijsbrief van de huisarts uploaden, als dat niet al digitaal is verstuurd door uw huisarts. Als de aanmelding én de verwijsbrief van de huisarts ontvangen is, krijgt u na ongeveer een week een belletje of een e-mail met de geschatte wachttijd of als er geen wachttijd is, een datum en tijd voor de intake. Geeft u per omgaande aan of het intake-voorstel schikt? Hierna krijgt u een link naar een beveiligd e-mail-platform (JPO-Cliëntenlogin). Via dit platform wordt allerlei informatie verstuurd, waaronder een vragenlijst met open vragen welke we in de intake samen zullen bespreken. U weet dan al wat er gevraagd gaat worden en u kunt er vast over nadenken. Daarnaast ontvangt u per e-mail een link naar een meerkeuze-vragenlijst (via de website van Embloom). Ook deze wordt met u besproken in de intake. Voor de volledigheid geven we hier aan dat aan een intakegesprek kosten verbonden zijn. Dus geen ‘eerste gratis gesprek’. Voor kosten zie onder tabblad Tarieven elders op deze site.

NB: tot het moment van intake is uw verwijzer (veelal uw huisarts) of zijn vervanger uw aanspreekpunt. Ook als het minder goed met u gaat (crisis of spoed). Voor spoedeisende zaken buiten kantoortijden kunt u terecht bij Hadoks Acute zorg (voorheen SMASH) , de huisartsen avond-, nacht- en weekenddienst. Deze is bereikbaar via 070-346 96 69. Indien sprake is van levensgevaar belt u natuurlijk 112.

Denkt u bij het eerste gesprek aan uw ID?

Openbaar vervoer: De praktijk is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Tram 3, halte Elandstraat ligt op 5 minuten lopen afstand. Idem voor tram 11, halte Weimarstraat.

Auto: De praktijk is goed bereikbaar met de auto en parkeren kan bijna altijd op loopafstand. Vanaf 18:00 uur geldt er betaald parkeren (1.70E per uur). Fietsen of lopen is natuurlijk gezonder 😉

Adres: Joseph Ledelstraat 112, verzamelgebouw De Hobbit, (3e verdieping).